AIK - gais


Ännu en viktig match och idag är det gais som står för motståndet. Hoppas att den positiva trend AIK har hemma på Råsunda håller i sig. 3 poäng innebär att AIK skulle avancera ganska många placeringar i den otroligt jämna tabellen.

Jag hoppas att det blir så lite förändringar som möjligt och jag hoppas på följande startelva:

                        Bangura
             Flavio - Dulee - Lorentzson
                     RÅP - Helgi
      Nisse - Backman - Pertan - Pavey
                         Turina

Özkan är en spelare jag gillar skarpt. Tycker att det är otroligt tråkigt att han varit så mycket skadad under sin karriär. I dagens läge tycker jag att det bara är Bangura som har bätttre offensiva kvaliteer än Özkan. Jag tycker inte Özkan ska spela från start utan att han får hoppa in sista 30 min för att sedan få starta i matchen mot Levski Sofia på torsdag.  

Tydligen har inte gais vunnit borta mot AIK på 35 år och jag tror att de får vänta minst ett år till. Tror att det blir 3-1, mål av Bangura, Flavio och Dulee.



I expressen ryktas det att Dulee inte ska spela. Anledningen skulle väl då vara för att vila honom till matchen mot Levski Sofia. Jag tycker att det är konstigt om det inte är så att han har någon liten känning av någon skada. AIK har ju inte haft någon match på nästan en vecka och de var helt lediga i måndags och tisdags. Så sliten kan väl inte Dulee vara?



Matchen mot Levski Sofia tycker jag dock är otroligt viktig. Att avancera till EL-grupp spelet skulle vara otroligt bra. Inte minst ekonomiskt! AIK skulle hamna i en grupp med bra lag och de 2 hemmamatcherna skulle nog dra väldigt mycket folk. För visst är det så att det är 2 hemmamatcher och 2 bortamatcher i gruppspelet? Liverpool och Celtic hemma är ju en dröm... 



Idag dra Premier League igång också. Engelska ligan känns mycket öppen och svårtippad. Känns som det var väldigt längesen som det var mer än 3-4 lag som har chansen att ta hem guldet. Känns som att det är väldigt populärt att tippa Manchester City som vinnare. De har ju spenderat nästan 2 miljarder och har en imponerande trupp.

Laget som ligger mig varmast om hjärtat är Everton och i år har de alla förutsättningar för att gå riktigt bra. De senaste åren har de i början av säsongerna störst av skador och att de inte fått nyförvärv klara. De har haft en för tunn trupp helt enkelt. I år har de inte sålt några nyckelspelare, nyförvärven har kommit in tidigt under sommaren och truppen är i princip skadefri. Som jag ser det saknar det 2 riktiga klasspelare för att vara med och slåss om topp 3 placeringarna. Men förhoppningsvis kan de sno åt sig en 4:e plats.

Jag tippar:

1. Man U
2. Man C
3. Arsenal
4. Everton
5. Chelsea
6. Tottenham
7. Liverpool


Det får räcka så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0