Vad är det ni vill åstadkomma?


0-0 igår. AIK spelade bra, 1-0 skulle varit rättvist tycker jag. Viktigt att AIK inte släppte in något mål. Är inte alls särskilt imponerad av Levski Sofia men jag är övertygad om att det kommer att bli svettigt nere i Bulgarien. Lyckas AIK bara göra mål tror jag att de går vidare.

För övrigt var jag helt säker på att Paveys skott gick in, jävligt surt!



Direkt när jag lämnade Råsunda efter matchen kändes det som att det var något skit på gång. Men att det skulle bli så jävla illa som det blev är helt jävla sjukt.

Som om böterna från Rosenborgmatchen inte var nog. Nä nu jävlar ska vi ta i så att det blir riktigt saftiga böter, spel inför tomma läktare eller i värsta fall till och med bli avstängda från europa cup-spel.
Vad fan är det ni vill åstadkomma?!

Och jag är väldigt övertygad om att de som var med om att jävlas och förstöra även är de som skriker på styrelsens avgång. Styrelsen ska fan inte sätta AIK i ekonomisk kris. Det ska vi göra, för det är vi som är AIK. Eller?



Jag ser inte det som händer som ett fotbollsproblem, det är ett samhällsproblem. Att AIK ska hålla koll och ordning på saker som händer utanför Råsunda anser jag vara absurt. Lika absurt som jag tycker att alla andra supportrar ska stå upp mot de som anser sig att fotboll och våld hör ihop.

Det övriga supportrar kan göra är att ta avstånd. Varför inte fylla andra delar av Råsunda. Köp biljetter till norra övre eller till södra. Ta sig så fort bort från arenan efter match. Varför inte gå lite innan matchen slutar. Det sista skulle jag dock själv ha jävligt svårt för att göra. Finns säkert andra lösningar som är bättre.



Att stänga av supportrar känns inte som att det gör någon effekt. Har en känsla av att det inte är särskilt svårt att komma in endå och man kan alltid ställa till med stök utanför efter. Då behövs det hårdare tag som tex att avstängda supportrar ska infinnas sig på en polisstation 15 min innan en match och 15 minuter efter en match eller något liknande.

Åldersgräns för att komma in på läktaren? Hjälper nog inte så mycket heller tror jag.
 


Problemet är inte att människor går på fotboll, problemet är att det finns vissa människor som tycker att det är ok att förstöra, skapa kaos och skada andra människor. Därför är det ett samhällsproblem. AIK kan få hur mycket böter och bestraffningar av UEFA och SvFF som helst, men det löser inte problemet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0