Bästa matchen i år!


Hur kan något så dåligt helt plötsligt bli bra? Dock ska det inte slås på stora trumman men skillnaden i spelet från i tisdags är markant. Bästa matchen i år säger egentligen inte så mycket med tanke på att AIK har varit brutalt usla hittils, med några få undantag.

Till skillnad från i tisdags var Goran petad och Engblom flyttades upp på topp. Catovic tog hand om platsen som offensiv högermittfältare. Mycket bra! Engblom passar mycket bättre på topp och Catovic visar verkligen att han vill ha en plats i startelvan.



En kompakt rökridå spred sig från norra innan avspark och det var ett massivt tryck från norra stå som spred sig runt till östra och västra. Kanske var det det som gav spelarna den avgörande adrenalinkicken. På avspark pressade AIK direkt tillbaka Malmöspelarna som tvingades spela hela vägen hem till målvakt och en tokrusande Engblom revs ner av målvakten. Straff till AIK efter bara några sekunder! One Kenny Pavey!

En perfekt start för AIK som sedan fullföljer matchen på ett bra sätt. Flavio sätter 2-0 i andra och segern känns aldrig hotad. Otroligt skönt att inte behöva vara sjukt nervös över att AIK ska tappa en ledning i slutet, det var längesen!



För övrigt tycker jag att det är kul när det finns en bortaklack på mer än 100 pers, särskilt när AIK vinner.

Mindre kul att det fortfarande slängs in saker på planen, både mot Malmös hörnläggare och mot Ofere när han blir utvisad.
En pappersboll är ju väldigt harmlös, men varför kasta?
Är det inte tillräckligt bra att en motståndare blir utvisad? Måste man försöka skada honom också?
Särskilt när man vet att bötesbeloppet lottas fram, blir det 10 spänn eller 10 miljarder? Man kan aldrig vara säker...



Till och med Pertan var bra idag! Måste vara första gången i år!



Jag tror mycket på 4-2-3-1 uppställningen och jag hoppas Miller nöter in det ordentligt hos spelarna. Vill inte se ett bottennapp som mot Jeunesse i tisdags igen. Kanske finns vissa som tycker att charmen med fotboll är att man aldrig vet hur det ska sluta, det kan jag till viss del skriva under. Men jag besparar mig gärna höga toppar och djupa dalar. 



Eftersom jag inte orkar lägga in egna bilder eller filmer lägger jag in den här:


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0