Skäll skäll skäll



Ett inlägg till hinner jag med innan jag sysselsätter mig med annat.

Miller gick hårt åt många spelare efter gårdagens match. Bland annat får Flavio, Goran och Dulee mycket kritik men jag tror nog att hela laget fick en ordentlig utskällning. 

Alltid skönt som supporter att tränaren är ärlig. Ingen idé att mummla om att det var bra och försöka hålla god min. Även om det dock sällan brukar fungera i längden att tränaren hänger ut enskilda spelare i media. Men jus nu är det bra för AIK tror jag.



Redan på fredag lottas 3:e kvalrundan till CL. Jag tar för givet  att AIK går vidare och ställs mot betydligt tuffare motstånd. Alla har inte spelat första matchen men som det ser ut nu kommer AIK få möta något av följande lag:

Basel
Anderlecht
FC Köpenhamn
Hapoel Tel Aviv
Sparta Prag
Linfield eller Rosenborg (Första matchen 14 juli)
Salzburg
Litex Lovech eller Rudar Pljevlja (1-0 i första matchen)
Dinamo Zagreb
FK Partizan eller Pyunik (Första matchen 14 juli)

Tredje rundan spelas 27-28 juli och 3-4 augusti.



Hoppas på mycket bättre spel på lördag mot Malmö. Det tar lite tid för spelara att ställa mo sig till ett nytt spelsystem. 4-2-3-1 kan nog passa AIK bra i dagsläget. Men då gäller det att alla hittar sina platser och förstår sin uppgift. Faller spelarna ur sina positioner och de tre offensiva mittfälltarna faller ner för långt kommer det bara att defensivt bli rörigt och anfallaren blir isolerad.



Kommentarer
Postat av: PertanP

Vilket lag ser du helst att de möter? Kanske inte handlar om Gnaget men vem anser du var bäst i VM?

2010-07-14 @ 20:28:29
Postat av: Björn

Ja nu är det ju redan klart att de får möta Rosenborg eller Linfield. Hoppas verkligen på att det blir Linfield!



Vem som var bäst i VM...

Jag lägger nog min röst på David Villa.

2010-07-16 @ 20:46:16
URL: http://svartochgul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0