Spelare kommer och går...



Efter överraskningen att Alex Miller blev klar som ny huvudtränare för AIK drog jag iväg på en road trip så därför har bloggen legat på is. Inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att så mycket skulle hända under tiden. Det jag trodde skulle hända var att Goran skulle skriva på och om någon spelare skulle lämna hade jag nog sattsat en slant på att Dulee skulle försvinna. Frågan är nu bara om eller vart jag ska börja i detta virrvarv av spelarförluster, nyförvärv, pajkastning i media m.m.



Jag börjar med det mest komiska. Videoton FC jämför Bojan med Baggio och Mutumba med Ronaldinho... Vet inte om jag ska skratta eller gråta! Det ska även tilläggas att de inte såg Bojan och Mutumba live utan bara läste igenom deras CV innan de värvades.  



Om allt annat som hänt har det skrivits mycket både här och där om vem som sagt och gjort vad, vem som ljuger och vem som talar sanning, om nyförvärven är bra eller dåliga, om det var bra eller dåligt att Bojan och Mutumba såldes, och intervjuer med Alex Miller om överviktiga spelare m.m.

Jag hade lika stora förhoppningar på RÅP för några år sedan som jag har på Lundberg nu. Ska bli kul att se han igen. Nu gäller det att prestera!

Bojans utspel i media var inte för AIKs bästa utan enbart för sin egen skull. Ett lyckat försök att bli den största martyren i AIKs historia, han vet vilka knappar han ska trycka på.

Alex Miller känns som en riktigt stor chansning. Det jag hoppas på är att AIK börjar spela enklare, rakare och tuffare. Mer brittiskt helt enkelt. Det handlar om att kriga för att klättra i tabellen och klara sig kvar. Även i CL-kvalet handlar det om att grisa sig vidare när det blir tuffare motstånd. Jag hoppas att Alex Miller kan bidra med det. Men det känns även som att det kan gå åt helvete och Alex Miller blir osams med allt och alla och är borta inom ett halvår.

Är Goran den nya Burgic?

Om alla är skadefria och i form skulle det vara spännande att se ett mittfällt med Lundberg, RÅP, Walker och Özkan. Kanske i startelvan nästa år?

Trots att det har skett stora förändringar tror jag inte att det kommer att gå sämre. Det är dock trist att det aldrig får vara lugnt en längre tid i klubben.



Imorgon är det dags för match i Cupen mot Ängelholm och det ska bli mycket intressant att se hur Alex Miller formerar startelvan.



Några små VM kommentarer också.

Holland-Uruguay i semifinal, vem hade trott det för nån vecka sen?

Sjukt imponerande av Tyskland! Jag som inte trodde på dom...

Nån som sett Messi på senaste tiden..?

Holland vinner VM! Som den skickliga tippare jag är kommer de väl inte ens till final.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0