Så går det i VM!


Som säkerligen alla vet så börjar VM idag. Regnet öser ner, ölen står på kylning och chipsen är inhandlade. Fan vad härligt att det stora spektaklet drar igång nu!

Som den eminenta tippare och siare jag är ska jag nu berätta lite för er hur det kommer att gå.
Nu tog jag kanske i lite i överkant men men... Jag förutspår i alla fall följande:

Grupp A - Frankrike, Sydafrika, Mexiko och Uruguay.
Känns som en helt öppen grupp men jag tror att Frankrike vinner gruppen. De har usla Domenech men de har även en jäkla massa bra spelare. Sydafrika blir två pga av hemmaplan.

Grupp B - Argentina, Nigeria, Sydkorea och Grekland.
Full fart framåt för Argentina som vinner gruppen. Lagerbäck fixar Nigeria till åttondelen.

Grupp C - England, USA, Slovenien och Algeriet.
Slovenien
och Algeriet är för dåliga. England-USA möts i första gruppspelsmatchen och där avgörs vilka som vinner gruppen. Det blir tufft men jag tror England fixar det.

Grupp D - Serbien, Tyskland, Australien och Ghana.
Mina två favoritspelare i detta VM, Tim Cahill och Derek Boateng, får tyvärr inte spela mer än gruppspelet.
Jag tror på en liten skräll här och Serbien tar första platsen före Tyskland. Skador på mittfälltet blir Tysklands fall.

Grupp E - Holland, Kamerun, Japan och Danmark.
Holland vinner gruppen före Kamerun. Tror inte Japan eller Danmark får så mycket att säga till om i den här gruppen. Hollands fart och anfallsspel och Kameruns fysik avgör.

Grupp F - Italien, Paraguay, Slovakien och Nya Zeeland.
Det här känns som den sämsta och tråkigaste gruppen. Förhoppningsvis spelar Italien ut totalt och öser in mål men... hur som helst så vinner Italien gruppen och får sällskap av Paraguay.

Grupp G - Brasilien, Elfenbenskusten, Portugal och Nordkorea.
Oj oj här kommer det nog att smälla. Hade svårt att placera Nordkorea ett tag men nu känns det ganska klart att de kommer sluta sist på 0 poäng. Jag tror och hoppas att Elfenbenskusten kör över och krossar Portugal i första matchen och tar sig vidare som tvåa i gruppen. Det finns dock en liten risk att Portugal med sin fula och smutsiga stil filmar till sig en massa frisparkar och 4-5 straffar...
Brasilien vinner gruppen.

Grupp F - Spanien, Chile, Schweiz och Honduras.
Vem eller vilka mutade Spanien för att hamna i den här gruppen?!?!
Spanien vinner gruppen lätt. Honduras utan Jerry Bengtson slutar sist. Chile eller Schweiz... hmm Jag tror Chile kniper andra platsen.




Alright dags för åttondelsfinaler! Jag hoppas att ni orkat läsa igenom ner hit.

Frankrike - Nigeria                        Frankrike vidare
England - Tyskland                        England vidare

Holland - Paraguay                        Holland vidare
Brasilien - Chile                             Brasilien vidare

Serbien - USA                                Serbien vidare
Argentina - Sydafrika                   Argentina vidare

Italien - Kamerun                          Kamerun vidare
Spanien - Elfenbenskusten          Spanien vidare




Kvartsfinaler!

Frankrike - England                     Frankrike vidare
Brasilien - Holland                       Brasilien vidare

Serbien - Argentina                     Serbien vidare
Spanien - Kamerun                     Spanien vidare




Semifinaler!

Brasilien - Frankrike                   Brasilien vidare
Spanien - Serbien                       Spanien vidare




FINAL!

Spanien - Brasilien

Känns lite trist att det är de två största förhandsfavoriterna som hamna i finalen. Men det är inte så många lag som klarar av att gå den långa vägen till en VM-final. Spanien har haft tur med lottningen och har på förhand en ganska enkel resa till finalen. De har även alla ingridienser för att lyckas. Grymt bra och bred trupp, erfarenhet och rutin, ålder m.m. Plus att det har en hel del hungriga spelare som inte vunnit så mycket den här säsongen som de vill, tänker då främst på Torres, Barcelonas förlust i CL-finalen och Real Madrid spelarna.

Brasilien har en tuffare väg till finalen. Dunga har fått bra ordning på Brasilien och de är väldigt svårslagna. Världsspelare i alla lagdelar och väldigt samspelta.

Jag tror finalen slutar 1-0 till Spanien efter mål av Villa.



Skyttekung...

Jag sätter en slant på David Villa men blir inte förvånad om Robin Van Persie öser in mål eller kanske kanske Alberto Gilardino om Italien får fart på anfallsspelet.



Fram med vuvuzelan, nu kööör vi!



Vad tror du? Kommentarer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0