Äntligen 3 poäng på Råsunda

Otroligt viktig och efterlängtad seger igår mot Trelleborg!

Wesström mönstrade följande startelva:

                                                                 Burgic - Flavio
                                                Mutumba - Eguren - Dulee - Lundberg
                                                Eriksson - Backman - Pertan - Pavey
                                                                     Maanoja

Jag saknade Tjerna från start, dock så kämpade och sprang både Eguren och Dulee mycket.
Kul att Wesström vågar sattsa på Eriksson och Lundberg i en så pass viktig match. Båda gjorde bra ifrån sig.

Wesström utnyttjade alla tre byten:

Mutumba ut - Özkan in i halvtid. Bra byte. Mutumba fick inte ut mycket av sina kvaliteter, bromsade upp anfallsspelet.
Lundberg ut - Walker in i 71:a min. Ville se Tjerna komma in här, men Walker gjorde det bra.
Flavio ut - Tjerna in i 76:a min. Bra taktiskt byte för att säkra de 3 poängen.

Mina reflektioner om matchen:

För att vara ett bottenmöte i allsvenskan tycker jag att det var en helt ok match. AIK såg mer stabila och lugna ut än tidigare.

Lundberg var mycket bra, härligt att se en spelare i AIK som vågar skjuta. Långskott är något som AIK-publiken inte är bortskämda med.

Viktigt att Flavio fick göra mål, hoppas han nu kommer igång lite mer.
Burgic borde gjort ett mål.

Mycket kan man säga om Maanoja. Många misstag har han gjort i år och mycket skit har han fått. Igår tycker jag att han var bra, skönt att han fick hålla nollan. Men det märks att det finns en osäkerhet i laget och kommunikationen, säsrskilt mellan backar och målvakt måste bli bättre.

Två frågor:

Hur bra skulle Özkan vara om hans ben inte var gjorda av glas?
Skulle AIK vara i samma situation om Eguren spelat på mittfälltet i alla matcher?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0