Lee Baxter...


Göran Marklund skjuta frisparkar eller hörnor. Svante Samuelsson ta på sig kaptensbindeln. Att ett nyförvärv kommer från Australien. Alain Sars är domare. Det här är bara några exempel på saker jag inte vill uppleva igen. Det finns mycket mycket mer... Sanny Åslund... Benjamin Kibebe... med mer...

Men nu verkar det som att en av de saker jag brukar ha mardrömmar om kommer att ske igen!

Lee Baxter ska stå i mål för AIK.

AIK ska på tisdag möta Öster i Svenska cupen och Maanoja är inte återställd efter sin hjärnskakning. Niklas Bergh och Kenny Stamatopoulos är fortfarande skadade.

Wesström kommer antagligen låta Baxter stå i mål och på bänken får Simon Lundgren (16 år från juniorlaget) vara reserv. Min åsikt är klar, jag tycker det skulle vara bättre att låta en lovande junior få spela än en pensionär. Lee Baxter var ju för fan inte ens bra när han var aktiv. Om det hade varit en allsvensk match så kanske jag hade det tyckt varit ok, då främst för att det kanske inte är så schyst att slänga in en junior. Men nu är det en match i Svenska cupen mot Öster. Kom igen nu Wesström, våga!

Det bästa skulle vara om allt blev klart med Ivan Turina, men det skulle väl vara ett mirakel.



För övrigt har jag en teori om Maanojas alla misstag. Lee Baxter är säkerligen en utmärkt målvaktstränare, han om någon vet ju precis hur man inte ska agera som målvakt. Det trista för Maanoja är att han inte riktigt har fattat det än. Agera som Baxter gjorde fast tvärtom!



Kommentarer
Postat av: K

Det roliga är att Lee's självförtroende har ju växt sedan det gått så dåligt för Maanoja, ska bli kul att se resultatet. Bajen förlorade ju mot Öster hemma..

2010-05-24 @ 10:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0