I väntans tider



Efter att Ivan Turina blivit klar för AIK och Wesström åkt till Brasilien Har det varit ganska dött. Jag hoppas på att Wesström kommer hem med en riktigt bra anfallare och sedan hoppas jag att det gör en värvning till. Jag tror att det blir max två nyförvärv, mycket pga att AIK inte har så mycket pengar att röra sig med. Det kan dock hända att ett par spelare försvinner och då blir det riktigt jobbigt. Bland annat sägs det att Ortiz förhandlar med ett par klubbar.



Annars känns det väl som att de flesta går och väntar på att VM ska dra igång.

Derek Boateng (3 poäng!) och Sebastian Eguren får åka till VM med Ghana respektive Urugauy.

Kul att Boateng blev uttagen och jag hoppas han får spela. Ghana har hamnat i samma grupp som Tyskland, Australien och Serbien och får det mycket svårt att gå vidare från gruppen. Stort minus att Essien är skadad och missar VM.

Att Eguren fick en plats i Urugays 23-manna trupp är ännu roligare eftersom AIK kommer att få pengar för det, om nu tidningsuppgifterna stämmer. Tydligen ska AIK få 10000 kr för varje dag som Uruguay är med i VMUruguays spelar i samma grupp som Frankrike, Mexiko och Sydafrika och känns väldigt jämn. Med lite tur kan de sluta tvåa i gruppen, men jag tror nog inte de grejar det.



Boateng... Fan vilken lirare han var! Och vem skulle inte ta chansen att hälsa lite på dom snubbarna...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0