Framåt stolta AIK!


Bara två allsvenska matcher kvar nu för AIK, Elfsborg hemma på söndag och Åtvidaberg borta den 7/11. Läget ser hyffsat bra ut efter två otroligt sköna och viktiga segrar mot Gefle och Halmstad. 1 poäng på de två sista matcherna ska räcka för att slippa kvala.



Kevin Walker är tillbaka i AIK efter utlåningen till Assyriska. Endast 6 månader återstår av hans kontrakt med AIK. Jag tycker att Walker har en stor utvecklingspotential och anser att AIK snarast ska göra sitt bästa för att förlänga kontraktet.



Hockeylaget krigar på och tog en viktig seger mot Brynäs senast. Truppen är inte tillräckligt bra och bred för att orka stå upp i alla matcher och det är inte särskilt oväntat att de har parkerat i botten. Jag är glad så länge de inte halkar efter för långt. Nu är det väldigt jämt där nere och det skulle vara en bragd om de undvek kvalserien. Men det är väl cirka 250 matcher kvar av den sjukt långa serien så mycket hinner hända innan den är slut.



De som anser att de är Alex Millers fel att AIK spelar den sämsta anfallsfotbollen på många många år måste fan ha bott i en garderob en längre tid.



Mikael Stahre fick kicken i Grekland. När Stahre kom till AIK första gången kom han till ett dukat bord. Om han kom tillbaka till nästa säsong skulle han komma till ett vingligt odukat bord.

Om jag fick välja mellan att Stahre eller Norling skulle komma tillbaka som chefstränare skulle jag välja Norling.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0