Kämpa nu gnaget!


9 matcher kvar i allsvenskan och nu gäller det att börja kriga på riktigt. Med Miller vid rodret tror jag att det kommer att fixa sig. Om han sedan ska vara kvar efter säsongen är en helt annan fråga. Om han blir kvar tror jag det blir en hel del förändringar i spelartruppen. Jag tycker det skulle vara mycket intressant att se vad han kan åstadkomma med en trupp som han själv valt att arbeta med.

Att han är sur, grinig och kanske inte har väldens bästa sociala kompetens bryr jag mig inte överhuvudtaget om.
Att AIK-spelar en tråkig defensiv fotboll just nu tror jag handlar mer om det kritiska tabelläget och brist på bra offensiva spelare än att tränaren är dålig.
Att vissa spelare tycker att det är jobbigt att springa på träningarna och gnäller när de får sitta på bänken... Ja vad fan säger man om det...

Miller har kvaliteer och kunskap, det är jag övertygad om. Varför han inte är så populär bland endel supportrar är inte så jävla svårt att räkna ut.



Men nu skiter vi i det. Idag väntar en mycket viktig bortamatch mot Trelleborg. Finns väl egentligen inte så mycket att skriva om inför den här matchen. Någon som har ett bättre tips än 0-0? Men man kan ju alltid hoppas att Bangura fortfarande är på topp och gör 3 mål.



Mina tankar om varför det sportsligt varit så uselt i år:

1. Obolo. Gick inte att ersätta och han var så sjukt viktig för det offensiva spelet. Nu kom dock Bangura in, men det var ju på tok för sent.

2. Maanoja. Alla misstag gjorde att försvarspelet darrade mer än ett asplöv. 

3. Tränarna. Att ha tre olika tränare under en säsong skapar oreda.

4. Dålig ekonomi/spelarflykten. Obolo, Jos, Örhlund och Jonsson till att börja med. Burgic, Ortiz, Mutumba och Djordjic följde efter. 

5. Atta. Gick från att vara bäst på plan till mest hatad på läktarna. 



Men jag är övertygad om att AIK kommer att lira i allsvenskan även nästa år. Mycket tack vare:

1. Bangura. Kommentarer är överflödiga.

2. Turina. Tänker inte höja honom till skyarna, 100% har han inte varit. Men han är tillräckligt bra för att skapa trygghet i försvaret och hålla tätt i många matcher.

3. Försvarsspelet. Miller har fått ordning på defensiven och AIK kommer att kriga sig kvar. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0