Skit, skit och ännu mer skit



På grund av att jag var bortrest under påsken han jag inte hem i tid för att åka till Södertälje och kolla in dagens match. Och lika bra var väl det. Istället följde jag matchen vi nätet.

Första svordomarna kom efter Syrianskas 1-0 mål. Fler svordomar och en uppgivenhet infann sig efter Teteh Banguras röda kort. Sen var matchen slut efter 20 minuter och det finns inte ord som kan beskriva vad jag tycker om det som föranledde att matchen avbröts i förtid.

Det verkar dock inte riktigt klart från vilken läktare smällaren som skadade linjedomaren kastades in från och det måste klargöras innan straffen till klubbarna delas ut.
Om något lag ska tilldelas 3-0 och 3 poäng måste det vara helt klart. Jag tycker istället att matchen ska återupptas och spelas klart. Varför inte en vardag mitt på dan med tomma läktare, vrid fram matchuret till den tiden då domaren blåste av matchen och låt spelarna på planen avgöra resultatet.

Men böter kommer det bli och jag hoppas innerligt att det som inträffade inte kommer att drabba AIKs sargade ekonomi allt för hårt.

Poängavdrag vill jag inte se på grund av att jag tycker att det är fel att Allsvenskan ska avgöras på grund av vad som händer på läktaren.

Det jag vill se är att personerna som kastade smällarna identifieras och straffas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0